دسته‌ها
بررسی موتورسیکلت

قطعات اصلی موتورسیکلت

اجزای اساسی و قطعات یک موتور سیکلت
توسط رابرت گابین .منبع
در این مقاله ، من یک راهنمای مرجع در مورد اکثر اجزای اساسی / مشترک موتور سیکلت به همراه شرح مختصری از آنچه دستگاه انجام می دهد و مکانهایی که در موتورسیکلت یافت می شود ، ایجاد می کنم. من همچنین فن آوری های مختلفی را می توانم بگنجانم که می توانند با بسیاری از قطعات و اجزای این راهنما همراه باشند.
اطلاعاتی که من کنار هم قرار دادن کنم بر محتوا است که یا منتشر خواهد شد در را BBM بر اساس به سوار یادگیری یک موتور سیکلت بخش زیر راهنمای . این مقاله برای سواران جدید در نظر گرفته شده است و باید به تنهایی یا در ارتباط با سایر رسانه ها از اصطلاحات استفاده شده در محتوا استفاده شود.
کنترل موتور سیکلت
کنترل های دستی
اهرم کلاچ
• نمودار شماره 13: اهرم کلاچ در جلوی دسته چپ در امتداد دسته قرار دارد.
• برای استفاده از اهرم کلاچ: از دست چپ خود استفاده کنید تا متغیر اهرم کلاچ را به سمت گرفتن بکشید.
• با استفاده از این کنترل قدرت از موتور به چرخ عقب جدا می شود.
اهرم ترمز جلو
• نمودار شماره 4: اهرم ترمز جلو در جلوی دسته راست در امتداد فرمان قرار دارد.
• برای استفاده از اهرم ترمز: با استفاده از دست راست خود اهرم ترمز را به سمت گرفتن فشار دهید.
نیرو یا فشار بیشتری که به اهرم ترمز وارد می شود مستقیماً میزان نیروی ترمزگیری را روی چرخ جلو کنترل می کند.
دریچه گاز
• نمودار شماره 5: دریچه گاز در دست راست تعبیه شده است
• برای استفاده از ساسات: محل دست راست بر روی گرفتن و پیچ و تاب دستگیره دوربین.
هرچه دستگیره را بیشتر بچرخانید ، سوخت بیشتری به موتور منتقل می شود و در نتیجه قدرت بیشتری / دور بیشتر از موتور ایجاد می کند.
فناوری و لوازم جانبی
• قابلیت تنظیم کشش از راه با اهرمهای کلاچ و ترمز: این لوازم جانبی یا مود معمولاً به عنوان یک قطعه پس از فروش یافت می شود . به افراد با دست کوتاهتر یا افرادی که می خواهند تنظیم کنند که تا کجا باید برسند / جایی که نقاط فعال سازی کنترل ها در محدوده سفر آنها است ، تنظیم می کنند.
سطح کلاچ CRG RC2 @ RevZilla
• اهرمهای کوتاه دستی : این نوع اهرم با کوتاه کردن طول اهرم ، به کنترل انگشتان شما یک مرحله جلوتر می برد تا برای کنترل نیاز به انگشتان کمتری باشد ( معمولاً استفاده از فقط 2 انگشت ).
• این نوع لوازم جانبی / مد معمولاً توسط افرادی که موتورسیکلت مسابقه می دهند انجام می شود (برای بیشتر موتورسواران ، این مدل مخصوصاً به موتورسواران جدید توصیه نمی شود).
اهرم ترمز کربنی CRG @ RevZilla
• دستگیره سواری : هر موتورسیکلت در هر دو طرف دسته دسته دارد ، اما اندازه و سبک آن بسته به نوع موتورسیکلت شما متفاوت است. معمولاً می توان دسته ها را برای سبک های مختلف عوض کرد که معمولاً برای اهداف زیبایی انجام می شود.
• دلایل دیگر تغییر دستگیره:
• برای گرفتن یا ماده با اندازه متفاوت
• برای اضافه کردن یک ویژگی مانند دسته های گرم شده
• در انتهای برخی از دستگیره ها لغزنده هایی وجود دارد تا در صورت سقوط ساده از آسیب جدی به شما یا موتورسیکلت جلوگیری کند.
• قفل های دریچه گاز و کنترل کروز : قفل های دریچه گاز معمولاً دستگاه های جانبی هستند که برای جلوگیری از بازگشت گاز به حالت خنثی یا بیکار ، روی دسته جانبی گاز قرار می گیرند. و هنگامی که دست از دست خارج شد ، برای حفظ دور در دقیقه که سرعت مورد نظر را نگه دارد.
• به دلیل میزان کاری که برای نصب صحیح لازم است ، کروز کنترل واقعی خیلی کم بعد از واقعیت اضافه می شود. اگر یک موتورسیکلت دارای کنترل کروز باشد ، احتمالاً موتورسیکلت با آن همراه شده است.
• فرمان : بیشتر موتورسیکلت ها گزینه های تعویض فرمان فرمان پس از فروش دارند یا دارای دسته فرمان کارخانه هستند که می توانند برای تغییر وضعیت بدن ، اندام ، مچ دست و / یا دست تنظیم شوند.
• فکر می کنم برخی از مردم این کار را خیلی زیاد انجام می دهند اما به هر کدام از آنها این کار را می کنند.
کنترل پا
پدال ترمز عقب
• نمودار شماره 9: این کنترل پدال ترمز در جلوی پایه پای راست قرار دارد.
• برای استفاده از پدال ترمز عقب: با استفاده از گوی پای راست خود ، روی پدال فشار دهید.
• هرچه نیروی بیشتری روی پدال ترمز وارد شود ، قدرت ترمزگیری بیشتری به چرخ عقب منتقل می شود.
تعویض دنده
تعویض دنده کنترل در موتور سیکلت است که دنده های انتقال قدرت را به بالا یا پایین تغییر می دهد . اسکوترها و چند موتورسیکلت اتوماتیک ممکن است این کنترل را نداشته باشند . برخی موتورسیکلت ها نیز وجود دارند که به صورت گزینه ای تغییر حالت پارو یا دکمه دارند اما تعداد آنها بسیار کم است.
• نمودار شماره 15: اهرم تعویض در جلوی پایه پای چپ قرار دارد
• برای استفاده از تعویض دنده: با پای چپ خود. با استفاده از گلوله پای خود را برای پایین رفتن فشار دهید و از قسمت بالای پای خود “پایه ناحیه انگشتان خود” استفاده کنید تا روی اهرم فشار دهید تا دنده را بالا ببرید.
• تعویض دنده به صورت متوالی کار می کند ، یعنی شما باید از هر دنده عبور کنید و نمی توانید از هر دنده ای عبور کنید . اهرم خود مانند یک ضامن کار می کند ، پس از تعویض دنده به بالا یا پایین ، باید قبل از اینکه دوباره دنده را تغییر دهید ، اجازه دهید اهرم خود را در موقعیت میانی تنظیم کند.
گیره
گیره ها برای استراحت و محافظت از پاهای شما و همچنین به شما یک نقطه مرجع برای استفاده از کنترل کننده های پا هستند.
• نمودار شماره 10: محل سوار شدن سوارکاران
• نمودار شماره 11: محل گیره مسافر (اگر موتورسیکلت ای آن را داشته باشد)
• می توانید پاها را در یکی از دو حالت قرار دهید:
• توپ را روی گیره قرار دهید و در صورت لزوم آن را به جلو و عقب بر روی کنترل ها حرکت دهید (توصیه می شود)
• پا یا تاج پای خود را روی گیره قرار دهید اما پای خود را به سمت بیرون قرار دهید (پا می تواند به نوبت در جاده گیر کند). پاهایتان فقط نمی خواهند روی هوا کنترل شوند.
فناوری و لوازم جانبی
• شیفت پاشنه پا: این لوازم جانبی در نظر گرفته شده است تا با اجازه دادن به 2 اهرم تعویض جداگانه ، تغییر سرعت را آسان کند. یکی برای این که انگشت پا به سمت پایین تغییر کند و دیگری توسط التیام دهنده برای بالا رفتن. من این را فقط در موتور سیکلت های کروزر / تور مشاهده کرده ام.
• کف اتوموبیل : Floorboards هستند بزرگ جایگزین تخت footpeg که در نظر گرفته را به یک سوار موتور سیکلت راحت تر و اغلب زیبا و دل انگیز. به طور معمول در کروزرها و موتورسیکلت های مسافرتی یافت می شود.
• بزرگراه های بزرگراه : اینها میخ هایی هستند که به طور کلی روی قاب / محافظ موتور نزدیکتر به جلوی موتورسیکلت سوار می شوند تا یک نقطه جایگزین برای قرار دادن پای خود را برای کمی استراحت هنگام رانندگی ایجاد کنند – حدس می زنید! – بزرگراه.
• محافظان موتور : معمولاً یک فریم فرعی که بر روی قاب اصلی موتورسیکلت نصب می شود تا در صورت سقوط یا تصادف با حمایت از موتورسیکلت به طور کلی در اطراف موتور از موتور سوار و موتور محافظت کند زیرا موتور گسترده ترین قسمت موتور را در اختیار دارد. یک موتور سیکلت. معمولاً در موتورسیکلت هایی به سبک کروزر یافت می شود.
• اسلایدر : اسلایدر در اصل تورهای ورزشی / ورزشی است و برخی از موتور سیکلت های تور معادل محافظ موتور هستند.
لغزنده های قاب R&G Racing Aero Frame @ RevZilla
کنترل های الکترونیکی
* توجه: تصویر بالا اشاره به تنظیمات کنترل الکترونیکی موتور سیکلت است و در توضیحات زیر ارجاع داده می شود
کنترل نور سیگنال
• چراغ های سیگنال: کنترل نور سیگنال معمولاً در سمت چپ دسته ، مستقیماً کنار دستگیره چپ برای دسترسی آسان از دست چپ دیده می شود. برای روشن کردن چراغ سیگنال ، اهرم را به سمت چپ یا راست حرکت می دهید تا در آن جهت سیگنال شود. دکمه را فشار دهید تا سیگنال لغو شود.
• چراغ های خطر: همه موتورسیکلت ها ، به خصوص موتورهای قدیمی / موتورهای کوچکتر ، این کنترل را ندارند. در صورت انجام این کار با علامت زیر برچسب گذاری می شود.
• چراغ جلو: کنترلهای چراغهای جلو را می توان در ماژول کنترل سمت چپ مشاهده کرد و اغلب یک سوئیچ تعویض بین l ow Beam (چراغ روشن منظم) و پرتو بلند است (اجازه می دهد تا چراغ جلو بیشتر بتابد).
پرتو بلند نور پایین اتومبیل
• کلید / موتور سوئیچ اضطراری: سوئیچ Engine / Emergency Kill یک سوئیچ ضامن است که جریان الکتریکی به موتور را فعال یا غیرفعال می کند . (لازم به ذکر است: بقیه لوازم الکترونیکی موتورسیکلت را خاموش نمی کند).
• این کلید ضامن معمولاً در ماژول کنترل الکترونیکی سمت راست و در کنار دستگیره سمت راست پیدا می شود. و با نمادهایی (مانند عکس زیر) برچسب گذاری می شود و یا کاملاً خاموش یا روشن است.
• دکمه شروع: دکمه شروع به طور معمول در ماژول کنترل سمت راست در کنار دستگیره یافت می شود. دکمه فشار معمولاً علامت در سمت چپ یا برچسب ” شروع ” نشان داده می شود. * توجه: این کنترل فقط پس از انجام پیش شرط های شروع کار می کند.
فن آوری و لوازم جانبی: اکثر موتورسیکلت ها فقط دارای کنترل الکترونیکی ذکر شده در بالا هستند ، اما تولیدکنندگان و دارندگان آنها با این استانداردها محدود نمی شوند. تولیدکنندگانی مانند هوندا کل ویژگی های ذکر شده در زیر را در مجموعه های Goldwing خود دارند و بیشتر گزینه های ذکر شده در زیر گزینه هایی هستند که توسط تولید کنندگان شخص ثالث به موتور سیکلت اضافه می شوند.
• GPS
• معکوس
• استریو
• ارتفاع / سختی سوار شدن
• رادیو CB
• دسته های گرم شده
کنترل های مکانیکی
• Choke: ویژگی خفگی شما تقریباً منحصراً با موتورسیکلت های قدیمی / کاربراتوری استفاده می کنید . هنگام شروع موتور سرد برای استفاده راحت تر از آن استفاده می شود.
• اگر موتور سیکلت دارای چوک است به دنبال نمادی است که در سمت چپ قرار دارد. ممکن است مکان یابی آن دشوار باشد زیرا مکان و روش فعال سازی آن بسته به مدل متفاوت است. برای توضیحات به کتابچه راهنمای مالک مراجعه کنید.
• Fuel Petcock: پتک سوخت / شیر معمولاً درست در زیر مخزن بنزین در سمت چپ قرار دارد و معمولاً به عنوان سیستم هشدار کم سوخت و برای جلوگیری از جریان سوخت به موتور هنگام پارک موتور ، مورد استفاده قرار می گیرد .
• کلید سوئیچ احتراق: کلید کلید می تواند در چند مکان موتور سیکلت واقع شود اما معمولاً در اطراف دسته فرمان یا کنار موتور مشاهده می شود. روشن کردن کلید امکان برق رسانی به بقیه موتورسیکلت را فراهم می کند. (بسته به نوع و مدل شما ممکن است گزینه های دیگری مانند “Lock” یا “Acc” داشته باشید).
اجزای اساسی
مخزن سوخت
• مخزن سوخت در بیشتر موتورسیکلت های خیابان بین صندلی فرمان و موتورسواران ، بالای موتور وجود دارد.
• برای پر کردن مخزن بنزین ، بسیاری از موتورسیکلت ها نیاز به استفاده از کلید موتور سیکلت برای باز کردن درپوش گاز بالای مخزن دارند. هنگام پر کردن مطمئن شوید که مخزن را به آرامی پر کنید تا از ریختن و پاشیدن جلوگیری شود.
خنک کننده
تمام موتورسیکلت ها گرما تولید می کنند و نیاز به سیستم خنک کننده دارند. 2 سیستم موتور سیکلت که استفاده می شود مایع (یا خنک کننده رادیاتور) و خنک کننده هوا است.
• مایع / رادیاتور: بیشتر در موتور سیکلت های بزرگتر یافت می شود. این سیستم خنک کننده با استفاده از شلنگ هایی که از طریق موتور عبور می کنند گرما را جذب کرده و از طریق رادیاتور پخش می کند. این روش خنک سازی کارآمدتر است و به موتور سیکلت اجازه می دهد تا به دلیل گردش مداوم مایع ، در ترافیک زیاد به راحتی گرم نشود. قرارگیری رادیاتور بسته به مدل می تواند متفاوت باشد.
• Air Cooling: این نوع خنک سازی متکی به حرکت هوای عبوری از باله های اتلاف گرمای متصل به موتور است. اگر در حال حرکت نیستید ، به احتمال زیاد موتور به خصوص در یک روز گرم بیش از حد گرم می شود.
چرخ ها
• لاستیک ها: بسته به نوع موتورسیکلت سواری و موتورسیکلت سواری شما اندازه ها و شکل های مختلفی دارند. این لاستیک ها به طور کلی بین:
• خارج از جاده لاستیک : لاستیک خارج از جاده لاستیک برجسته که به شن و ماسه گرفتن و زمین شل به معنای حفظ کشش.
• لاستیک های خیابانی : منظور از لاستیک های خیابانی به همان اندازه سطح جاده است که بهترین کشش را دارد .
• لاستیک های اسپورت دوتایی : لاستیک های اسپرت دوتایی تلاقی لاستیک های خیابانی و آفرود هستند. آنها هنوز دستگیر هستند اما مساحت بیشتری را پوشش می دهند و گرد هستند بنابراین هنگام رانندگی در جاده آسفالته لرزش زیادی وجود ندارد.
• رینگ ها: رینگ ها معمولاً در دو سبک یافت می شوند
• رینگ های اسپوک : رینگ های اسپوک اغلب در موتورسیکلت های سبک استفاده می شوند. چندین پایه تحت تنش ، لبه تایر / بیرونی را معلق می کند.
• رینگ های سخت / جامد : رینگ های سخت دقیقاً مانند بیشتر رینگ های اتومبیل هستند. یک تکه و متناسب با مدل موتور سیکلت.
• فناوری و لوازم جانبی:

• لاستیک ها همچنین می توانند ترکیبات مختلف لاستیکی داشته باشند تا سبک های مختلف سواری را در خود جای دهند.
• نرم برای مسابقات با قدرت بالا
• برای مسافت طولانی سخت است
• لاستیک های دوتایی برای بهترین های هر دو جهان
• رینگ های Hubless: این نوع رینگ ها به غیر از طرح های مفهومی یا ساخت های سفارشی ، احتمالاً مشاهده نخواهید کرد. مواد حاشیه ای در وسط چرخ ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *