دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اهمیت فیوز موتورسیکلت در تعمیرات موتورسیکلت

همه چیز درباره فیوز موتور سیکلت و اهمیت آن در تعمیرات موتورسیکلت چیست؟

گاهی چیزهای کم اهمیت از نظر ما
می تواند ما را از هزینه های تعمیرات موتورسیکلت نجات دهد در این مقاله شما با کاربرد های مهم فیوز موتور سیکلت آشنا می شوید و اهمیت آن را می یابید.

محل قرار گیری فیوز در موتورسیکلت یک وجب بالاتر از باتری موتور سیکلت قرار دارد. و ما بین دو سیم قرمز رنگ قرار می گیرد.

زمانی که درجه حرارت آمپر فیوز موتورسیکلت بالا می رود. و به منظور محافظت از سیم کشی موجود در آن مدار از ذوب شدن، فیوز خراب می شود. بنابراین هیچ آسیب دائمی به سیم یا لوازم جانبی موتورسیکلت شما وارد نمی شود.

به عبارت دیگر، اگر یک چراغ یا یک استارت یا بخشی از تجهیزات یک اتصال کوتاه را به دست آورند. و اگر فیوز موتورسیکلت وجود نداشته باشد جریان برق باعث داغ شدن سیم کشی موتورسیکلت می شود.

در اصل فیوز ها یک روش بسیار ارزان برای محافظت از سیم کشی موتورسیکلت شما می باشد.

شایعترین علل خرابی فیوز موتورسیکلت چیست؟

بیشترین دلیل خرابی فیوز موتورسیکلت وجود جریان بیش از حد جریان جانبی و لوازم جانبی، معمولا چیزی در موتورسیکلت است که قدرت زیادی را به خود جلب می کند.

برخی از لوازم جانبی، معمولا چیزی در موتورسیکلت است که قدرت زیادی را به خود جلب می کند. برخی از لوازم جانبی رایج که باعث قطع شدن لحیم فیوز می شود که در نتیجه باعث خرابی فیوز می شود مواردی مانند:
استارت، چراغ جلو، سیم پیچی احتراق، اتصال نادرست یکی از کامپیوتر های مادر برد است که وظیفه اش کنترل تزریق تزریق یا زمان بندی سوخت است.

برای مثال اگر دنده درایو شما گیر کند یا موتور سیکلت شما خاموش شود استارت در تلاش است تا آن را روشن کند، اما در نهایت آن قدر جریان برق از سیم عبور می کند که فیوز موتورسیکلت به منظور محافظت از استارت و سیم کشی موتورسیکلت می شود.

فیوز های موتورسیکلت دارای رتبه بندی از پیش تعیین شده آمپر هستند که روی فیوز نوشته شده است. 5،۱٠،۱۵،۲٠،۳٠، آمپر هستند. که این ارقام نشان دهنده میزان جریان آن سیستم قبل از ضربه فیوز برای محافظت از آن است.

شما نباید فیوز ها را بدون داشتن اطلاعات کلی تغییر دهید یا مخلوط کنید. اگر در ابتدا سیستم موتورسیکلت شما دارای فیوز 10آمپر بوده تنها می توان یک فیوز10آمپر دیگر را به جای قبلی جایگزین کنیم.

بسیار اتفاق می افتد که افراد بدون داشتن اطلاعات درباره تعمیرات موتورسیکلت به تعمیر آن میپردازند فیوز را دستکاری و یا تعویض می کنند.

و این می تواند کار خطرناکی باشد حتی اگر شما به یک تعمیر کار موتورسیکلت مراجعه نکردید حتما به تعمیر کار موتورسیکلت زنگ بزنید و برای انجام تعمیراتی که می خواهید روی موتور سیکلت خود اعمال کنید مشاوره بگیرید.

شاید شما گاهی بتوانید مشکل موتورسیکلت خود را موقتا حل کنید اما اگر شما این کار را درست انجام ندهید سبب ذوب شدن و در نهایت آتش سوزی سیم کشی موتورسیکلت شما می شود.

به صورت دوره ای برای تقویت و سرویس و تعمیر موتورسیکلت خود به یک تعمیر کار موتورسیکلت مراجعه کنید و از مشاوره تلفنی کاملا رایگان نیز میتوانید استفاده کنید.

این امر سبب کاهش هزینه های شما و کاهش هدر رفت زمان شما می شود.
با بالا رفتن سن موتورسیکلت به مرور اتصالات کمی دچار خوردگی می شوند سیم ها دچار پوسیدگی می شوند

که به دلیل استفاده زیاد طی سالها و گرم شدن سیم ها، سیم ها ترک خورده و پلاستیک های دور سیم کشی موتورسیکلت از بین می روند اگر پس از قطع شدن سیم بخشی از سیم مسی که در انتها سیم وجود داشته باشد

یعنی پلاستیک دور سیم از بین رفته و سیم کشی موتورسیکلت هیچ پوششی در اطرافش نداشته باشد. و سیم ها به قاب، موتور، و یا مخزن سوخت موتورسیکلت اصابت کنند.

این مشکل بلافاصله باعث خراب شدن و سوختن فیوز موتورسیکلت می شود و اگر شما فیوز نداشته باشید

ضرر مالی زیادی را متحمل می شوید زیرا نبود این قطعه به ظاهر ساده و بی اهمیت محافظی برای جلوگیری از، از بین رفتن سیم کشی موتور سیکلت شما می شود.

برخی از ابزار های اصلی برای تشخیص مشکلات برقی موتورسیکلت و تعمیر موتور سیکلت
مولتی متر، یک حلقه کوچک از سیم الکتریکی، سیم بر دم باریک، قطع کننده مدار، مجموعه فیوز، پین های فشار طولانی
وظیفه مولتی متر نشان دادن ولتاژ برق موتورسیکلت است، قرقره سیم برای زمانی است که شما نیاز به سیم کشی جدید و تعویض سیم کشی قبلی موتور سیکلت خود دارید استفاده می شود،

پین های فشار طولانی هم برای فهمیدن این نکته که جریان برق از طریق اتصال خاصی وجود دارد یا نه اگر در تعمیرات موتورسیکلت و خرید لوازم یدکی مرغوب موتورسیکلت اطلاعات زیادی ندارید می توانید از تعمیرات موتورسیکلت ما به صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید.

ما در زمینه کارشناسی موتورسیکلت و در خصوص عیب یابی موتورسیکلت در هنگام خرید و فروش و تعیین خسارات تصادفات در خدمت شما هستیم.

همچنین اگر شما نیاز به کادری مجرب و حرفه ای برای تعمیرات موتورسیکلت خود نیازمندید کافی است که با تعمیرکار موتورسیکلت سیار ما تماس بگیرید ما بصورت 24ساعته و در تمام ایام هفته آماده خدمت رسانی و تعمیرات موتورسیکلت شما می باشیم.

62 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت فیوز موتورسیکلت در تعمیرات موتورسیکلت»

سلام وقت بخیر
بنده موتور سی جی مدل 85 دارم. میخواستم بدونم چه مدل از فیوز رو باید روی موتور قرار بدم(چند آمپری)؟؟؟
قبلا یه فیوز 5 آمپری روش بود که شکست و بعد یه فیوز 10 آمپری روش گذاشتم. الان این براش خوبه یا 5 آمپری بزارم؟؟؟
باتشکر

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر.فیوز تا ۱۵ آمپر میتونید بندازید.یعنی فیوز ۵،۱۰،۱۵ رو میتونید بندازید.

پاسخ

با سلام موتورهمتاز۱۲۵ انژکتورصفر دارم چراغ جلو رو با ال ای دی عوض کردم و حالا که مجدد چراغ جلو فابریک رو انداختم زمانیکه سوبالا میزنم چراغ روشن نمیشه و همزمان پنل کیلومتر مدام قطع و وصل میشه و همزمان راهنما ها خیلی ضعیف باهم روشن میشن،به سیم های کله چراغ دست میزنم بعضی وقتها درست میشه،ممنون میشم علت رو بگین

سلام وقتتون بخیر. یکی ازسیم ها یا پنل چراغ جلو اتصالی داره یا اینکه یکی ازسیم ها رو اشتباه وصل کردین،برای نظردهی دقیق باید چک بشه

پاسخ

سلام بنده آمیکو CDI ۱۲۵ دارم هنگام متصل کردن سیم مثبت به باتری همون سیم اونقدر داغ میکنه مشکلشم نمیتونم پیدا کنم چند وقت پیش هم پلاتین مثبت سوییچ همون سیم قرمز ذوب شده بود میشه دلیلش رو بگید ممنون میشم

سلام دوست عزیز وقت بخیر.احتمالا از زغال خطر عقب موتورسیکلتتون هست چک کنید چون برق زیاد میکشه این اتفاق میفته.

پاسخ

سلام ببخشید موتور من فیوز خراب نمیکنه سیم داغ نمیکنه فقط فیوز داغ میکنه باید یک فیوز دیگه بزاری روش تا جواب دهد مشکلش چیست ممنون

سلام وقتتون بخیر. مشکلی نداره از فیوزی که رو موتورتون هست یه فیوز ۵ آمپر بالاتر رو موتور بندازید احتمالا مشکلتون حل میشه

سلام وقت بخیر سوالی داشتم اگه امکان داره من را راهنمایی کنید ممنون میشم.
من موتور صفر خریدم باطریش اسیدی هست و از ابتدا باطریش اذیت می کرد نمایندگی آب باطری را دست کاری کرد ولی حالا فیوز می سوزونه خواستم به پرسم امکان داره سوختن فیوز از نوسانات باطری باشه.

سلام وقتتون بخیر.ربطی نداره سوختن فیوزبخاطر اتصالی در سیم کشی هست ربطی به باتری نداره.اگر هنوز باطریتون مشکل داره باطری اتمی رو امتحان کنید.و اگر موتورتون صفره پیش همون نمایندگی ببرین تا از گارانتی استفاده کنید.

پاسخ

سلام خسته نباشید
یه سوال داشتم راهنمایی کنید ممنون میشم
یه اپاچی مدل ۹۵ دارم تازگیا هروقت نور بالا ک میزنم دور امپر یهو میوفته و فیوز میسوزه
هر تعمیرگاهی نشون دادم اشکال رو پیدا نکردن
بنظرتون از چیه

سلام وقتتون بخیر.چراغ جلوی آپاچی اصلا نباید وصل باتری باشه باید وصل خود موتورباشه که با خود موتور روشن شه. اگردرست نشدیا مشکل از گیت نوربالا موتورسیکلتتونه یا از ذغال و یا لامپه .اینا باید چک بشن ولی با دیدن خود موتور میشه نظر قطعی داد.

سلام وقتتون بخیر.شما تا ۲۰ آمپر میتونید فیوز بندازید اما پیشنهاد میکنم فیوز ۱۵ آمپر بندازید بهتره

پاسخ

باسلام موتور من هندا 125 هستش و مدل 89 هستش قبلا باتری داشته و الان بعد از چند سال باتری گذاشتم براش هر فیوز که میزارم میسوزه تا فیوز 50 و یا 60 هم امتحان کردم بازم سوخت آیا مشکل موتور من از چیست

سلام دوست عزیز،۹۰ درصد احتمالش هست مشکل از استپ ترمز موتورسیکلت شما هست.فیوز هم ۱۰بندازین. امکان داره از سیم کشیتون هم باشه که فیوز میسوزه

پاسخ

سلام میشه راجب این مسیله بیشتر توضیح بدید؟

موتور من هم فقط زمانی که استارت میزنم ، فیوز میسوزونه…

من کجا ها رو باید بررسی کنم که اتصالی نداشته باشه؟
سیم های استارت به چه صورت باید وصل شن؟

سلام وقتتون بخیر.توضیحاتش طولانیه اگر میخواید با شماره 09903603870تماس بگیرید تا به طور کامل راهنماییتون کنم.

پاسخ

من موتور پیشرو efi ۲۰۰ دارم فیوزش سوخت هر چی عوض میکنم میسوزه نمیتونم از خونه بیرون بیارم مشکلش چیه لطفا کمکم کنید

باسلام خدمت ادمین داشتم چراغ جلو موتور را عوض میکردم برق موتور باز بود یک دفعه برق موتور کلا رفت الان هیچ برقی داخل موتور نیست

سلام من موتور همتاز ۱۵۰ مدل ۹۹ دارم ۲ روز یک بار فیوز میسوزونم مشکلش چیه؟ خیلی ممنون میشم کمکم کنید

سلام
کی وی ۱۵۰ مدل ۹۹ دارم
نور پایین روشن نمیشه، در حالی که نور بالا کار میکنه
مشکل کجاست؟
راهنمایی میکنید لطفا

سلام من یک موتور های کلیک ۱۵۰ دارم که دیلات جلوش اتصالی کرده و فیوز می پره و اینکه فرمان موتورو به سمت راست میچرخونم باز هم فیوز می پره و موتور خاموش میشه میخواستم ببینم راه حلش چی هست؟

سلام وقتتون بخیر.اتصالی داخل سیم های فرمون موتورتونه باید روکشش رو باز کنید تا ببینید کجا سیم ها بهم چسبیده قبل از اینم که روکش سیم رو باز کنید با دست فشار بدید کل سیم ها رو تا بفهمید اتصالی از کجاست تا همون قسمت رو درست کنید

پاسخ

سلام وقتتون بخیر.اگر موتورسیکلتتون کاربراتور باشه فیوز وسوئیچ رو میسوزنه و اگر انژکتور باشه کامپیوتر ،رله ،فیوز و جعبه فیوز همه رو اب میکنه

پاسخ

سلام موتور من چندساله باتری هارو زود ب زود خراب میکنه لامپ جلورو هم میسوزنه سیم قرمز فیوز خیلی داغ میکنه ولی فیوز نمیسوزونه خلاصه حالمو گرفته. میشه بگید مشکل کجاست؟؟

سلام وقتتون بخیر. مدل موتورتون رو ذکر نکردید تو سوالتون اما احتمالا از شارژر باتری موتورتونه مشکلتون

پاسخ

سلام و درود خداوند برشما

دوست عزیز و گرامی موتور من 200 هوندا هست انژکتور مشکلش فیوزه و میپره و میسوزه موقع استارت نمیسوزه و بعد از گاز خوردن و حرکت کردن میسوزره باطری عوض کردم جعبه فیوز انداختم باز هم همینه داستان ایراد از چیست ؟؟؟؟؟؟ ممنونم

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. احتمالایا از ذغال استپ ترمز جلو و با از ذغال استپ ترمز عقب موتورتون هست

پاسخ

سلام
موتور من نامی ۱۵۰ انژکتوری است مدل ۹۹
فیوز پمپ بنزین می‌سوزونه
علت را پیدا نکردم
بیشتر رمانی که گاز موتور رها میشه یا زمان ایستادن این اتفاق می‌افته

سلام وقتتون بخیر.فیوزتون رو به ۲۵ امپر تغییر بدید اگر بازم سوخت ایراد از استپ ترمز یا اینکه بخاطر روشن بودن یکی از چراغ های موتورتون هست که اتصالی داره.۹۹ درصد از خطرعقبشه . داخل واتساپ بصورت کامل تر براتون توضیح دادم.

پاسخ

سلام خسته نباشید
بنده ان اس انژکتور دارم
داخل چاله ک میافتم بعضی مواقع کلا برق پشت امپر میره و دیگ موتور روشن نمیشه یبار بردم تعمیرگاه چنتا فیوز جا ب جا کرد درست شد الانم ب این مشکل خورده میخام بدونم دلیلش چیه کدوم فیوز رو باید عوض کرد یا هرچی دیک

باسلام خدمت ادمین ببخشید من هر فیوزی روموتور انداختم سیم ها و فیوز اب میشد و چراغ جلو قطع ممنون میشم علتش رو بگی

سلام وقتتون بخیر. اکثرا اتصالی ها از جایی شروع میشه که بیشترین مصرف برق رو داره. ربطی به فیوز نداره یک قسمت از سیم کشی موتورتون اتصالی داره. اول سیم های خطر عقب رو قطع کنید اگر مشکلتون حل نشد استپ ترمز جلو یا عقب موتورسیکلتتون هست. بازم نیاز به بازدید سیم کشی هست

پاسخ

سلام موتور نامی 150 صفر کیلومتر فیوز میسوزه و اینکه فیوز عوض کردم استارت کار نمیکنه و مجدد با هندل روشن میکنم باز موقع حرکت میسوزه و برق پشت آمپر می‌ره
مشکل کجاست؟

سلام وقتتون بخیر. موتور شما دوتا فیوز داره یکی وصل اتومات استارته و یکی بغل باتری.دوتاش و چک کنید. اگر هم فیوز میسوزه یا سیم کشیتون اتصالی داره و یا مشکل از شارژر موتور هست. بازم برای جواب قطعی باید چک بشه موتور سیکلت

پاسخ

سلام. موتور تریل روان 200 مدل 88. موتور دسته دو خریدم، باتری نداشت و طبیعتا استارت هم کار نمی کرد. باتری 7 آمپر 12 ولت انداختم تا مدت کمی مشکلی نداشت و خوب کار می کرد، اما یه روز دیگه نه استارت کار کرد نه راهنما و بوق و چراغ. تعمیر کار گفت از فیوزه و یه سیم نازک از دو طرف سرسیم متصل به فیوز رد کرد ( البته ظاهرا قبلا هم با همین روش یه سیم انداخته بودن که قطع شده بود و تعمیرکار اون سیم رو جایگزین کرد) و درواقع یکسره ش کرد. یکی دو روز کار کرد و دوباره قطع شد. قطع شدنش هم شبیه سوختن و ذوب شدن در یک نقطه ست که احتمالا ناشی از گرمای زیاد هست. سرسیم و فیوز رو عوض کردم اما مشکلش درست نشد. چه کنم؟

سلام وقتتون بخیر. احتمالایا شارژرتونه که جریان زیاد برق رو به باتری میده یا از جایی داخل سیم کشیتون اتصالی داره

پاسخ

سلام وقتتون بخیر احتمالا سیم کشیتونه .اگر داخل کیلومتر سیم کشیتون برقش قطع نبود و اتصالی نداشت جاهای دیگه رو چک کنید.

پاسخ

سلام ، موتور تیزتک ۱۲۵ مدل ۹۵ کاربراتوری می باشد و اب باتری کم شده بود و العان آب باتری اضافه کردم و فیوز می سوزد و بوق و تنتاک چراغ پایین کار نمی کند ، تعمیر موتور گفت که باید باتری را شارژ کنید . لطفا راهنمایی کنید تشکر ‌

سلام وقتتون بخیر. احتمالا قطب مثبت و منفی باتری رو اشتباه وصل کردید چک کنید اگر مشکل از اون نبود سیم کشیتون اتصالی داره

پاسخ

سلام خسته نباشید
درباره موتور ۱۲۵ طرح هوندا، هیچ چراغی از موتور روشن نمیشه و بوق ها هم کار نمیکنه
وقتی هندل زدم رو روشن شد باز هم کار ننکرد چراغ ها
میخواستم بدونم مشکل از چیه و چکار کنم
ممنون از توجهتون

سلام موتور هوندا 125پرواز دارم فیوز رو میزنم به جای سوکتش فیوز جرقه میزنه و میسوزه تا الان 5تا فیوز سوزوندم مشکل چیه ؟

سلام من یه موتور دارم طرح هوندا می خواستم بدونم چطور باید برای چراغ جلو و عقب هم برق باتری بگیرم و هم برق دینام هر دو وصل باشن

سلام ببخشید من یه موتور 125 دارم کاربراتور میخواستم بدونم چطوری هم از سیم باتری برای چراغ ها برق بگیرم و هم از دینام ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر من ی موتور روان ۲۰۰ مدل ۸۸ دارم قبلا برق موتور قطع میشد ک با هندل روشن میکردم استار

سلام وقتتون بخیر من ی موتور تریل روان ۲۰۰ مدل ۸۸ دارم برق قطع شده هیچیش کار نمیکنه ولی با هندل روشن میشه چراغ و بوق با دینام کار میکنن قبلا ی چند دفعه سر یک هفته همینجوری برقش قطع میشد بعدفهمیدم فیوز میسوزونه ولی الان برق نداره ولی فیوز سالمه استارت و چراغ همه وقتی سویچ بازمیشه کارنمیکنن فقط وقتی روشن میکنم با دینام کارمیکنن دو سه تا فیوزدیگه انداختم ولی درست نشد ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از کجاست

سلام وقتتون بخیر. احتمالا سیم کشی یا سوئیچ موتور و یا لامپ جلوئه دقیق نمیشه گفت اینا احتمالاته برای جواب دقیق باید موتور بررسی بشه.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *