دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اهمیت فیوز موتورسیکلت در تعمیرات موتورسیکلت

همه چیز درباره فیوز موتور سیکلت و اهمیت آن در تعمیرات موتورسیکلت چیست؟

گاهی چیزهای کم اهمیت از نظر ما
می تواند ما را از هزینه های تعمیرات موتورسیکلت نجات دهد در این مقاله شما با کاربرد های مهم فیوز موتور سیکلت آشنا می شوید و اهمیت آن را می یابید.

محل قرار گیری فیوز در موتورسیکلت یک وجب بالاتر از باتری موتور سیکلت قرار دارد. و ما بین دو سیم قرمز رنگ قرار می گیرد.

زمانی که درجه حرارت آمپر فیوز موتورسیکلت بالا می رود. و به منظور محافظت از سیم کشی موجود در آن مدار از ذوب شدن، فیوز خراب می شود. بنابراین هیچ آسیب دائمی به سیم یا لوازم جانبی موتورسیکلت شما وارد نمی شود. به عبارت دیگر، اگر یک چراغ یا یک استارت یا بخشی از تجهیزات یک اتصال کوتاه را به دست آورند. و اگر فیوز موتورسیکلت وجود نداشته باشد جریان برق باعث داغ شدن سیم کشی موتورسیکلت می شود. در اصل فیوز ها یک روش بسیار ارزان برای محافظت از سیم کشی موتورسیکلت شما می باشد.

شایعترین علل خرابی فیوز موتورسیکلت چیست؟

بیشترین دلیل خرابی فیوز موتورسیکلت وجود جریان بیش از حد جریان جانبی و لوازم جانبی، معمولا چیزی در موتورسیکلت است که قدرت زیادی را به خود جلب می کند. برخی از لوازم جانبی، معمولا چیزی در موتورسیکلت است که قدرت زیادی را به خود جلب می کند. برخی از لوازم جانبی رایج که باعث قطع شدن لحیم فیوز می شود که در نتیجه باعث خرابی فیوز می شود مواردی مانند:
استارت، چراغ جلو، سیم پیچی احتراق، اتصال نادرست یکی از کامپیوتر های مادر برد است که وظیفه اش کنترل تزریق تزریق یا زمان بندی سوخت است.
برای مثال اگر دنده درایو شما گیر کند یا موتور سیکلت شما خاموش شود استارت در تلاش است تا آن را روشن کند، اما در نهایت آن قدر جریان برق از سیم عبور می کند که فیوز موتورسیکلت به منظور محافظت از استارت و سیم کشی موتورسیکلت می شود. فیوز های موتورسیکلت دارای رتبه بندی از پیش تعیین شده آمپر هستند که روی فیوز نوشته شده است. 5،۱٠،۱۵،۲٠،۳٠، آمپر هستند. که این ارقام نشان دهنده میزان جریان آن سیستم قبل از ضربه فیوز برای محافظت از آن است.

شما نباید فیوز ها را بدون داشتن اطلاعات کلی تغییر دهید یا مخلوط کنید. اگر در ابتدا سیستم موتورسیکلت شما دارای فیوز 10آمپر بوده تنها می توان یک فیوز10آمپر دیگر را به جای قبلی جایگزین کنیم. بسیار اتفاق می افتد که افراد بدون داشتن اطلاعات درباره تعمیرات موتورسیکلت به تعمیر آن میپردازند فیوز را دستکاری و یا تعویض می کنند. و این می تواند کار خطرناکی باشد حتی اگر شما به یک تعمیر کار موتورسیکلت مراجعه نکردید حتما به تعمیر کار موتورسیکلت زنگ بزنید و برای انجام تعمیراتی که می خواهید روی موتور سیکلت خود اعمال کنید مشاوره بگیرید. شاید شما گاهی بتوانید مشکل موتورسیکلت خود را موقتا حل کنید اما اگر شما این کار را درست انجام ندهید سبب ذوب شدن و در نهایت آتش سوزی سیم کشی موتورسیکلت شما می شود. به صورت دوره ای برای تقویت و سرویس و تعمیر موتورسیکلت خود به یک تعمیر کار موتورسیکلت مراجعه کنید و از مشاوره تلفنی کاملا رایگان نیز میتوانید استفاده کنید. این امر سبب کاهش هزینه های شما و کاهش هدر رفت زمان شما می شود.
با بالا رفتن سن موتورسیکلت به مرور اتصالات کمی دچار خوردگی می شوند سیم ها دچار پوسیدگی می شوند که به دلیل استفاده زیاد طی سالها و گرم شدن سیم ها، سیم ها ترک خورده و پلاستیک های دور سیم کشی موتورسیکلت از بین می روند اگر پس از قطع شدن سیم بخشی از سیم مسی که در انتها سیم وجود داشته باشد یعنی پلاستیک دور سیم از بین رفته و سیم کشی موتورسیکلت هیچ پوششی در اطرافش نداشته باشد. و سیم ها به قاب، موتور، و یا مخزن سوخت موتورسیکلت اصابت کنند. این مشکل بلافاصله باعث خراب شدن و سوختن فیوز موتورسیکلت می شود و اگر شما فیوز نداشته باشید ضرر مالی زیادی را متحمل می شوید زیرا نبود این قطعه به ظاهر ساده و بی اهمیت محافظی برای جلوگیری از، از بین رفتن سیم کشی موتور سیکلت شما می شود.

برخی از ابزار های اصلی برای تشخیص مشکلات برقی موتورسیکلت و تعمیر موتور سیکلت
مولتی متر، یک حلقه کوچک از سیم الکتریکی، سیم بر دم باریک، قطع کننده مدار، مجموعه فیوز، پین های فشار طولانی
وظیفه مولتی متر نشان دادن ولتاژ برق موتورسیکلت است، قرقره سیم برای زمانی است که شما نیاز به سیم کشی جدید و تعویض سیم کشی قبلی موتور سیکلت خود دارید استفاده می شود، پین های فشار طولانی هم برای فهمیدن این نکته که جریان برق از طریق اتصال خاصی وجود دارد یا نه اگر در تعمیرات موتورسیکلت و خرید لوازم یدکی مرغوب موتورسیکلت اطلاعات زیادی ندارید می توانید از تعمیرات موتورسیکلت ما به صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. ما در زمینه کارشناسی موتورسیکلت و در خصوص عیب یابی موتورسیکلت در هنگام خرید و فروش و تعیین خسارات تصادفات در خدمت شما هستیم. همچنین اگر شما نیاز به کادری مجرب و حرفه ای برای تعمیرات موتورسیکلت خود نیازمندید کافی است که با تعمیرکار موتورسیکلت سیار ما تماس بگیرید ما بصورت 24ساعته و در تمام ایام هفته آماده خدمت رسانی و تعمیرات موتورسیکلت شما می باشیم.

33 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت فیوز موتورسیکلت در تعمیرات موتورسیکلت»

سلام وقت بخیر
بنده موتور سی جی مدل 85 دارم. میخواستم بدونم چه مدل از فیوز رو باید روی موتور قرار بدم(چند آمپری)؟؟؟
قبلا یه فیوز 5 آمپری روش بود که شکست و بعد یه فیوز 10 آمپری روش گذاشتم. الان این براش خوبه یا 5 آمپری بزارم؟؟؟
باتشکر

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر.فیوز تا ۱۵ آمپر میتونید بندازید.یعنی فیوز ۵،۱۰،۱۵ رو میتونید بندازید.

پاسخ

سلام بنده آمیکو CDI ۱۲۵ دارم هنگام متصل کردن سیم مثبت به باتری همون سیم اونقدر داغ میکنه مشکلشم نمیتونم پیدا کنم چند وقت پیش هم پلاتین مثبت سوییچ همون سیم قرمز ذوب شده بود میشه دلیلش رو بگید ممنون میشم

سلام دوست عزیز وقت بخیر.احتمالا از زغال خطر عقب موتورسیکلتتون هست چک کنید چون برق زیاد میکشه این اتفاق میفته.

پاسخ

سلام ببخشید موتور من فیوز خراب نمیکنه سیم داغ نمیکنه فقط فیوز داغ میکنه باید یک فیوز دیگه بزاری روش تا جواب دهد مشکلش چیست ممنون

سلام وقتتون بخیر. مشکلی نداره از فیوزی که رو موتورتون هست یه فیوز ۵ آمپر بالاتر رو موتور بندازید احتمالا مشکلتون حل میشه

سلام وقت بخیر سوالی داشتم اگه امکان داره من را راهنمایی کنید ممنون میشم.
من موتور صفر خریدم باطریش اسیدی هست و از ابتدا باطریش اذیت می کرد نمایندگی آب باطری را دست کاری کرد ولی حالا فیوز می سوزونه خواستم به پرسم امکان داره سوختن فیوز از نوسانات باطری باشه.

سلام وقتتون بخیر.ربطی نداره سوختن فیوزبخاطر اتصالی در سیم کشی هست ربطی به باتری نداره.اگر هنوز باطریتون مشکل داره باطری اتمی رو امتحان کنید.و اگر موتورتون صفره پیش همون نمایندگی ببرین تا از گارانتی استفاده کنید.

پاسخ

باسلام موتور من هندا 125 هستش و مدل 89 هستش قبلا باتری داشته و الان بعد از چند سال باتری گذاشتم براش هر فیوز که میزارم میسوزه تا فیوز 50 و یا 60 هم امتحان کردم بازم سوخت آیا مشکل موتور من از چیست

سلام دوست عزیز،۹۰ درصد احتمالش هست مشکل از استپ ترمز موتورسیکلت شما هست.فیوز هم ۱۰بندازین. امکان داره از سیم کشیتون هم باشه که فیوز میسوزه

پاسخ

سلام میشه راجب این مسیله بیشتر توضیح بدید؟

موتور من هم فقط زمانی که استارت میزنم ، فیوز میسوزونه…

من کجا ها رو باید بررسی کنم که اتصالی نداشته باشه؟
سیم های استارت به چه صورت باید وصل شن؟

سلام وقتتون بخیر.توضیحاتش طولانیه اگر میخواید با شماره 09903603870تماس بگیرید تا به طور کامل راهنماییتون کنم.

پاسخ

من موتور پیشرو efi ۲۰۰ دارم فیوزش سوخت هر چی عوض میکنم میسوزه نمیتونم از خونه بیرون بیارم مشکلش چیه لطفا کمکم کنید

سلام من موتور همتاز ۱۵۰ مدل ۹۹ دارم ۲ روز یک بار فیوز میسوزونم مشکلش چیه؟ خیلی ممنون میشم کمکم کنید

سلام
کی وی ۱۵۰ مدل ۹۹ دارم
نور پایین روشن نمیشه، در حالی که نور بالا کار میکنه
مشکل کجاست؟
راهنمایی میکنید لطفا

سلام من یک موتور های کلیک ۱۵۰ دارم که دیلات جلوش اتصالی کرده و فیوز می پره و اینکه فرمان موتورو به سمت راست میچرخونم باز هم فیوز می پره و موتور خاموش میشه میخواستم ببینم راه حلش چی هست؟

سلام وقتتون بخیر.اتصالی داخل سیم های فرمون موتورتونه باید روکشش رو باز کنید تا ببینید کجا سیم ها بهم چسبیده قبل از اینم که روکش سیم رو باز کنید با دست فشار بدید کل سیم ها رو تا بفهمید اتصالی از کجاست تا همون قسمت رو درست کنید

پاسخ

سلام وقتتون بخیر.اگر موتورسیکلتتون کاربراتور باشه فیوز وسوئیچ رو میسوزنه و اگر انژکتور باشه کامپیوتر ،رله ،فیوز و جعبه فیوز همه رو اب میکنه

پاسخ

سلام موتور من چندساله باتری هارو زود ب زود خراب میکنه لامپ جلورو هم میسوزنه سیم قرمز فیوز خیلی داغ میکنه ولی فیوز نمیسوزونه خلاصه حالمو گرفته. میشه بگید مشکل کجاست؟؟

سلام وقتتون بخیر. مدل موتورتون رو ذکر نکردید تو سوالتون اما احتمالا از شارژر باتری موتورتونه مشکلتون

پاسخ

سلام و درود خداوند برشما

دوست عزیز و گرامی موتور من 200 هوندا هست انژکتور مشکلش فیوزه و میپره و میسوزه موقع استارت نمیسوزه و بعد از گاز خوردن و حرکت کردن میسوزره باطری عوض کردم جعبه فیوز انداختم باز هم همینه داستان ایراد از چیست ؟؟؟؟؟؟ ممنونم

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. احتمالایا از ذغال استپ ترمز جلو و با از ذغال استپ ترمز عقب موتورتون هست

پاسخ

سلام
موتور من نامی ۱۵۰ انژکتوری است مدل ۹۹
فیوز پمپ بنزین می‌سوزونه
علت را پیدا نکردم
بیشتر رمانی که گاز موتور رها میشه یا زمان ایستادن این اتفاق می‌افته

سلام وقتتون بخیر.فیوزتون رو به ۲۵ امپر تغییر بدید اگر بازم سوخت ایراد از استپ ترمز یا اینکه بخاطر روشن بودن یکی از چراغ های موتورتون هست که اتصالی داره.۹۹ درصد از خطرعقبشه . داخل واتساپ بصورت کامل تر براتون توضیح دادم.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *